Uz kafu

5 GREŠAKA KOJE MOGU DA UNIŠTE TVOJ INSTAGRAM

Svi pišu i govore o tome šta treba da radiš na društvenim mrežama. Međutim, o greškama na instagramu se skoro i ne govori, a one su možda i važnije. Ako ne ispratiš trend propustićeš priliku za napredak i to je šteta.

Međutim, šteta je mnogo veća kada napraviš neku ozbiljniju grešku, pa popiješ suspenziju od instagrama. Druga opcija je da ljudi počnu masovno da te otpraćuju, proizvod se ne prodaje, agencije te ne angažuju, a ti ne znaš zašto. Evo nekoliko tipičnih grešaka kojima je mesto u staroj godini.

Kako da pravilno postaviš cilj i uspešno ga ostvariš

KORISTIŠ EKSTERNE APLIKACIJE ZA ZAPRAĆIVANJE I OTPRAĆIVANJE

Automatsko zapraćivanje i otpraćivanje su opasni, jer Instagram može da te banuje ako pređeš limit praćenja i lajkova po satu. Ovo je, takođe, neefikasno jer na profil dovodiš botove ili nezainteresovane pratioce. Oni ne lajkuju, ne komentarišu, ne preporučuju te drugima i, najvažnije, ne kupuju.

Ako si (budući) influenser, niko iskusan neće ponuditi saradnju profilu sa 100 000 pratilaca i 150 lajkova i 3 komentara po slici. Ukoliko instagram koristiš za biznis, pratioci sa kojima nemaš interakciju su ti beskorisni. Sem toga, oni su i štetni, jer ti kvare celokupnu statistiku profila, pa te instagramov algoritam ne pokazuje dovoljno čak ni onima koji su tu jer ih stvarno zanima tvoj sadržaj.

Posebno su iritantni botovi koji odgovaraju na pitanja u storijima i šalju srca u toku lajva. Kad preteraš sa ovim, veća je šansa da te neko blokira, nego da te zaprati.

5 koraka do savršenog Instagram profila

Foto: Pixabay.com

Umesto nasumičnog zapraćivanja i otpraćivanja (bilo ručno, bilo automatski), probaj sponzorisane objave i reklame. Gradi svoju zajednicu kroz interakciju sa drugim korisnicima na svom profilu i na tuđim profilima i, najbitnije, putem kreiranja sadržaja koji pruža vrednost i koji će ljudi želeti da podele sa drugima.

NE KORISTIŠ ALT TEKST NA SLIKAMA

Više nije dovoljno samo da dodaš opis slike (caption), već ti je za bolji rezultat u pretrazi potreban i alt tekst.

Ako imaš blog i pomalo razumeš SEO znaš da je alt tekst kratak opis onoga šta se nalazi na slici. Ima dve funkcije. Alt tekst čini tvoj profil pristupačnijim za slabovide i slepe osobe, tako što će im softver pročitati šta je na slici koju ne vide i tako što će ga indeksirati pretraživač. Samim tim će se pri pretrazi tvoja slika bolje pozicionirati i videće je više ljudi. Korišćenjem alt teksta tvoje objave izlaze u pretrazi i ljudima van mreža. Preporuka je da dodaš alt tekst dužine do 125 karaktera, koji će sadržati ključne reči i opisivati sadržaj slike.

Foto: Pixabay.com

KORISTIŠ FONTOVE NEPRILAGOĐENE NAŠEM JEZIKU

Malo toga na mrežama izgleda toliko nedvosmisleno amaterski kao korišćenje prelepih fontova koji nemaju srpska slova. Ni ošišana latinica (bez kvačica), ni natpisi u kojima su sva ostala slova u jednom fontu, a č, ž i š u drugom, ni pisanje dj umesto đ nisu prihvatljivi za iole ozbiljne igrače na mrežama.

Ne, ne, još jednom ne i nema ali. 😊 Odaberi neki od fontova koji podržvaju naš jezik ili napravi svoj. Ako baš moraš, odaberi neki od fontova koji podržavaju većinu slova samo nemaju kvačice, kucaj „<“ ili “/” umanji ih, okreni i postavi ručno umesto kvačica. Druga opcija je da biraš reči koje nemaju specifična slova. Na primer „monetizuj“ umesto „unovči“, „perfektan/idealan“ umesto „savršen“ i slično.

Foto: Pixabay.com

SPAMUJEŠ LANČANIM PORUKAMA, TIPSKIM ČESTITKAMA I TAGOVANJEM

Lančane poruke i tipske čestitke nerviraju ljude. O tebi ostavljaju lošu sliku, a njima prave dodatni posao da moraju da odgovaraju na nešto što ih ne zanima. Nemoj slati lančane poruke i tipske čestitke ljudima u DM. Kada do tebe dođe nešto ovog tipa što je toliko genijalno da želiš da ga podeliš sa svetom, podeli ga javno. Ako baš, baš moraš. Ukoliko se dvoumiš – bolje nemoj.😊

Nemoj ni da taguješ ljude na objavama koje nemaju veze sa njima. Na skali od 1 do 10 ovo je iritantno za 11. Većina ljudi ti to neće reći direktno, ali će prevrnuti očima kad dobije obaveštenje.

Razmisli koga taguješ i zašto, ali ne iz svoje pozicije i želje da se promovišeš, već iz pozicije onoga koga taguješ. Da li je objava korisna i zanimljiva tom nekom? Uvek se vidi kada iskreno i u kontekstu nekog spominješ, a kada pokušavaš da privučeš pažnju radi reklame. Tagovanje drugih, naročito većih, profila ima smisla samo onda kada bi i u realnom životu spomenula tu osobu ili brend pričajući priču koju objavljuješ.

Foto: Pixabay.com

Instagram je PAO! Šta da radim?

UZNEMIRAVAŠ LJUDE PORUKAMA U DM

Društvene mreže služe za druženje i komunikaciju. Ako ih koristiš u poslovne svrhe, služe i za posao. Ono za šta ne bi trebalo da služe je da nekome tražiš besplatnu uslugu poput dizajna, prevoda, fotografisanja, poslovnih konsultacija, da nekome šalješ reklame i informacije o svom blogu, sajtu, prodajnoj ponudi ako taj neko prethodno nije pokazao interesovanje za saradnju, da zapitkuješ ljude zašto nisu odgovorili na poruku, zašto te nisu zapratili ili zašto te više ne prate.

Bilo šta od ovoga je siguran način da zatvoriš vrata saradnje sa tom osobom zauvek.

Tamara Digital: Od propalog biznisa do posla iz snova! Bitna je upornost

Bonus: Ovo je većini poznato, ali da dodam za svaki slučaj. Ukoliko planiraš ozbiljnije da radiš instagram, profil ti mora biti javan i prebačen sa privatnog na biznis ili kreator nalog. Kada želiš da se reklamiraš, nemoj automatski sponzorisati objave, nego ili podesi target u skladu sa svojom ciljnom grupom kada sponzorišeš ili, još bolje, radi to sa Facebooka preko Ads Managera.

Ove greške deo su E-booka „Greške koje mogu uništiti tvoj instagram u sekundi i kako da ih ispraviš„. Za više informacija posetiti profil @sadraganomnakafi.

Pitali smo vas koje ste poznate hitove pevali pogrešno? Evo šta ste nam rekli

(Kafoholičarke.rs/ Dragana Vasilijević)

Коментари су искључени на 5 GREŠAKA KOJE MOGU DA UNIŠTE TVOJ INSTAGRAM